Diverse känslor

Att jag är en känslosam människa är ingen hemlighet. Oftast glad men har även lätt till sorg och tårar. För drygt en vecka sen dog en barndomskompis/ vän till familjen väldigt plötsligt. Vi var absolut inte tighta så eller brukade umgås. Han var 5 år äldre vilket var ganska betydande då våra familjer sågs som mest och jag hade inte sett honom på ett bra tag. Men det gör mig så ledsen. Att 3 systrar har förlorat sin enda bror, att en mamma och pappa förlorat sin enda son.. Att världen har förlorat ännu en godhjärtad själ. 

Att bli äldre är ingenting jag gruvar mig för eller räds. Men däremot är jag rädd för alla tragedier som kommer och har börjat knapp in på en. Jag har haft den turen att få ha alla nära i min släkt vid liv under mina 24 år. Det är jag evigt tacksam för, samtidigt som jag vet  att jag kommer måsta härdas framöver. Att ha ett barn i sitt liv gör också att man ser att livet har en mening, att liv inte bara släcks utan även skapas. 

Ibland är det jobbigt att vara en superempatisk människa. Mitt hjärta krossas varje gång någon måste gå igenom något ledsamt, varje gång jag är nära på köra över en groda/råtta/katt/diverse djur efter vägen så stannar mitt hjärta för en sekund. 

Mitt senaste hjärtekross är så sjukt egentligen, nästintill pinsamt! Men för några dagar sedan så dog ju Paul Walker i en bilolycka. Detta är något jag inte kan få ur mitt huvud. Kollar youtubeklipp och flännar läser artiklar och flännar. Jag är inget hardcore Fast and The Furious-fan, mer än att jag tycker det är bra underhållning och att Paul Walker inte gör ont att titta på. Men det berör mig på något sätt. Igår slog jag tillochmed på Into The Blue och blev ledsen varje gång han log (jag verkar kunna det där med självplågning haha). Han verkar ha varit en sån fin och ödmjuk människa med fötterna på jorden. Varför händer det alltid såna?
Knäpp som jag är så tänker jag när jag kollat på klipp osv att jag önskar att jag kunnat göra saken ogjord. Men även jag måste växa upp och inse att världen inte alltid är rättvis. :(
http://youtu.be/AER5f5nod6Y
http://youtu.be/Y6okridFiBM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0