2013

Nu är det bara någon dag kvar på det snabbaste året i historien.. Detta år har bara svischat förbi! 

När 2013 började var jag gravid i v.29 och på semester i New York! Vi skålade in det nya året på en restaurang i Meatpacking District. Det var under den resan magen på riktigt började expandera. Jag gick från att ha en liten babybump till början på en riktig gravidmage på bara 9 dagar. Vi vandrade nån mil per dag, vinkade in yellow cabs, åt frukost på Le pain quotidien, shoppade, upptäckte och utforskade Manhattan allt vi kunde, åt goda middagar och njöt/blev höjdrädda av utsikten från Empire state buildning och en rooftopbar på 5th. En underbar resa med goda vänner!

 Vi kom hem, magen blev betydligt större. Jag jobbade fram till första mars då jag gick på mammaledighet i tron om att nedsläppet skulle komma lite tidigare. (Den går vi inte på igen...!) Gick över 6 lååånga dagar och har nog aldrig vart mer övervänt i mitt liv. Tillslut den 17 mars kring 4 snåret kom han, vår lilla fina son Viggo! Vi fick äran att vara med om det största som hänt oss i livet, att bli föräldrar. Efter den dagen sprang tiden iväg! 

Plötsligt var det sommar och vi njöt av alla dagar. När det var sol höll vi till utomhus och när det regnade myste vi inne.
Hösten kom och jag började jobba varannan helg vilket jag tyckte var jättekul! Jag älskar verkligen mitt jobb så det var så himla roligt att få komma in och jobba då och då.

Det här året har vi förlorat kära släktingar men även funnit nya vänner. Jag har lärt mig saker om mig själv och om andra. Fått en nytändning inför framtiden, min karriär och livet allmänt. 
Vissa anser att livet stannar då man blir förälder, men det är ju nu allting börjar! Ingenting är omöjligt bara för att man har barn, det krävs bara mer planering.
 Att en sån liten kille kan sprida så mycket glädje.. Om något så har att bli mamma fått mig inse vad som egentligen är viktigt.

Vi kommer att njuta av de sista dagarna av 2013 för att sedan skåla och välkomna 2014 med samma goda vänner vi startade detta år med.

 Gott nytt år! ❤



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0